Vælg en side

Krifa – også kaldet kristelig fagbevægelse er én af de fagbevægelser, der markedsfører sig mest i øjeblikket. De er landets 3. største a-kasse med ca. 186.000 medlemmer og landets 4. største fagforening med ca. 135.000 medlemmer.

Priser og kontingent

Krifa har 4 forskellige kategorier:

Krifa priser

Ren a-kasse til dig der blot vil have forsikringen i tilfælde af du bliver ledig.

Light – Der er a-kasse og fagforening til dig, der gerne vil vil have muligheden for juridisk bistand hvis der opstår et problem med din arbejdsgiver. Det åbner også for muligheden for hjælp til arbejdsskader og sociale sager.

Basis – der egentlig er ret omfattende. Du får alt det i Light samt tjek af din ansættelseskontrakt, rådgivning i forbindelse med lønforhandling (her kan du hurtigt tjene det ekstra beløb ind), samt mulighed for en times professionel karriere rådgivning. Går forhandlinger med din arbejdsgiver i hårdknude har de mulighed for at føre sagen i retten for dig. Du får godgørelse ved strejke og får også tilskud til krisehjælp.

Plus – Giver dig hurtigere adgang til en advokat og dækker hele husstanden i forhold til samtaler om jobtrivsel. Du får adgang til flere samtaler med din egen personlige karriere konsulent såfremt du har behov for det.

Krifa anmeldelser og erfaringer

Krifa har i skrivende stund en trustscore på 6.8 på trustpilot hvilket må siges at være rimeligt.

Af positive tilbagemeldinger:

Der er flere der har fået kompetent hjælp efter en fyring og kommet godt ud på den anden side.

Der bliver talt godt om deres hurtige respons.

Krifa besvarer alle henvendelser på trustpilot – hvilket må siges at være seriøst.

God karriererådgivning

Spændende webinarer og foredrag

Menneskelig behandling – og ikke blot et nummer i køen

Af negative tilbagemeldinger:

De sender relativ mange mails til dig – der kan opfattes som spam

Den fysiske rådgivning er bedre end den telefoniske

Holder sig relativt hårdt til de udstukne regler

Der er flere forskellige måder du kan komme i kontakt med Krifa på.

Telefon: 72277227 i tidsrummet 7-22 alle hverdage

På mail via denne formular: https://www.krifa.dk/omos/kontakt-aaben.aspx

Chat: I tidrummet 8-16 er chatten åben via deres forside

Afdelinger

Krifa har afdelinger i hele landet. Hovedkontoret ligger i Aarhus. Afdelingerne er

Esbjerg, Herning, Kolding, Randers, Sønderjylland, Thisted, Aalborg, Aarhus, Ballerup, Bornholm, Brøndby, Fyn, Hillerød, Holbæk, Næstved, Roskilde.

Alle afdelinger har åbent 10-14.30 – undtagen mandag hvor der er åben fra 10 til 16.

Adressen til deres hovedkontor i Aarhus er:

Klokhøjen 4

8200 Aarhus N

Krifa erhverv

Er du selvstændig har Krifa en særlig ordning til dig. Det inkluderer rabat på brændstof hos statoil, juridisk rådgivning, særlige netværksgrupper der kan styrke din forretning og generel erhvervsrådgivning. Det koster 603 kr. om måneden. Læs mere her:

Mit krifa – Krifa selvbetjening

Krifa benytter selvbetjening i forbindelse med indtastning af ydelseskort og anden kommunikation med Krifa. Du får adgang til det her: https://www.krifa.dk/mitkrifa.aspx

Du skal bruge NEMid for at få adgang. Du har mulighed for at se dine produkter og tilkøbe f.eks. fagforening eller forsikring. Det er også her du skal registrere din jobsøgning. Det er relativt ligetil.

Krifa lønsikring

Krifa tilbyder ligesom en række andre fagforeninger muligheder for lønsikring. Det er en løsning jeg tidligere har omtalt her – vælg det hvis du føler dig særlig udsat for at miste jobbet eller hvis du ikke kan tåle at miste en stor del af din indtægt. Har du en måndelig indtægt på 40.000 om måneden koster det dig 690 kr. om måneden for at sikre dig 12.000 kr. ekstra om måneden.

Krifa gratis fagforening

Det er gratis for studerende at være medlem af Krifa – og de har en særlig afdeling for unge.

Krifa vs det faglige hus

Mange vægter mellem disse to fagforeninger og a-kasser – som på mange måder er ens. Det faglige hus har en anelse bedre feedback på trustpilot og prisen for a-kassen er lavere. Det er op til dig hvad du synes der giver mest mening – det faglige hus finder du her.

Sådan melder du dig ledig

Det nemmeste er at kontakte dem pr. telefon. Her får du den rette vejledning så du er sikker på ikke at udfylde noget forkert eller ubevidst give forkerte oplysninger. Du vil skylde udfylde en ledighedsblanket som de sender til dig.

Konklusion

Krifa er en solid fagforening med særlig god betjening i de fysiske afdelinger. Vælg dem hvis du vil have en a-kasse med fagforening, der forsøger at gøre lidt ekstra for deres medlemmer i form af kurser og webinarer.

tag mig derhen lille